Skip to main content

cerpen - OH SaHabaT part1


sahabat sejati
umpama pohon yang rendang
yang dapat menjadi
tempat untuk berteduh

“Zara ! kau ada dengar cerita tak yang kata Aina tu dah berubah lepas kejadian tu ?”, kata-kata Arash bagaikan angin yang lalu di telingaku .

Ya , mana mungkin aku lupakan hari itu . hari yang menyaksikan aku dan aina memutuskan persahabatan kami yang telah terbina hampir 9 tahun . hanya kerana salah faham , aku kehilangan satu-satunya sahabat yang memahami aku

aku ingat kau kawan aku Zara , tergamak kau sebar dekat orang rahsia silam keluarga aku . aku percaya dekat kau Zara , kau memang penipu ! sepatutnya aku dengar cakap alia , kau ni suka mengutuk orang sebab tu tak ada siapa pun yang nak kawan dengan kau ! harap muka ja baik tapi hati lebih kotor dari longkang !”, kata-kata Aina terluah seolah-olah dia tidak pernah mengenali Zara teman baiknya sendiri .

“alahai cik Zara kita ni mengelamun lagi . aku tak tahu apa yang kau fikirkan , asalkan aku sebut je nama Aina mulalah kau nak berdrama . kejap lagi menangis lah tu . haishh ! sakit jiwa aku tengok kau ni hah”, terus dibelek majalah yang sedia ada di hadapannya .

“Mula-mula Aina , sekarang kau Arash ? aku mampu ketawa bila orang lain hina aku , kutuk aku . tapi bila sahabat aku yang cakap kat aku , kau tahu tak apa perasaan dia ? sakit dia lebih dari putus cinta . aku sedar aku tak sempurna tapi jangan cakap aku macam kau tak kenal aku . sikit kau tahu tak !”, nadanya mendatar menahan geram namun tak pernah Arash melihatnya meninggikan suara walau apa pun terjadi . hebatnya engkau Zara memendam rasa kau itu , bisik hati kecil Arash

“Zara , aku minta maaf . Aku tak sengaja , aku tak nak tengok kau asyik menangis . mana Zara yang kuat , yang suka ketawa . Takkan sebab kata-kata aina tu , kau nak berubah . bodohlah kau sebab berubah untuk orang yang tak pernah jaga perasaan kau . aku tak pernah tengok Aina jaga perasaan kau . dia rendahkan kau dan kau mampu ketawa ? sedarlah Zara ! tu bukan sahabat Zara , tu namanya kawan tak guna . aku cuba gembirakan kau Zara . aku sayang kau Zara !”, terluah perasaan arash .

“sebenci mana pun aku terhadap aina , dialah satu-satunya kawan yang ada masa aku perlukan dia . aku tahu dia berubah tapi bukan sebab kemahuan dia . aku pasti ada orang pengaruh dia . dia takkan tikam belakang aku . aku kenal Aina , dialah sahabat paling sejati pernah aku ada Arash”.

p/s : kalau ada salah , tolong gtau yaa . =D

Comments

Popular posts from this blog

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli Eraz Fadli mengajak semua blogger untuk join  Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli .. Segmen yang sangat simple dan insyaallah akan memberi manfaat kepada semua.. Segmen ini bermula pukul 8.30 pagi hingga 11.59 malam ini sahaja.. Top Refferal akan mendapat sesuatu daripada  Eraz Fadli ..  Syarat : - Follow blog Eraz Fadli   , dan like Page E'raz Fadli .. Buat tajuk entri  Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli .. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish entri.. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen.. # Senang.. Idea cara yang simple dan mudah ini  Eraz Fadli  kreditkan kepada blogger Mia Liana .. 

segmen Kenali Saya Purple Sweetyzhanieyz83

akak nao mei buad first segmen dy , nak join tekan banner tuh . syarat2 dia memang senang gila . cik akak thank sebab buad awal , hehhe . sayang cik akak sngat2 . so jomlah ramai2 meriahkan segmen cik akak yg comel nyh =)

MEGA GIVEAWAY by DJH

hye awak2 . jom join segmen nyh . segmen nyh awesome oo kite tag  senorita bahrain and nao mei