Skip to main content

sedarkah kita


Kadangkala kita tersenyum melihat telingkah orang.
Kadangkala kita cemburu melihat orang bahagia
Kadangkala kita sedih melihat orang ditindas
Kadangkala kita tak reti bersyukur dengan apa yang ada
Kita tamak mahu segalanya
Tak sedarkah semua hanya dipinjam
Semuanya hanya sementara
Jangan berlagak seolah kita punya segalanya
Hakikatnya kita kosong
Jangan terlalu leka dengan duniawi
Tak bawa ke mati semua itu
Mak bapa cari duit bukan untuk kita habiskan
Tapi untuk kita simpan buat masa depan

Rasa sedih sangat bila melihat anak-anak tengking mak bapa sebab mereka buat salah sikit . kalau dah tahu mak bapa tak reti , kenapa tak buat sendiri . ALLAH bagi akal suruh guna bukan suruh simpan. Dah lukakan hati mak bapa, ingat berkat hidup tu . jangan tunggu mak bapa mati baru nak menyesal . tak guna dah masa tu . hargai penat lelah mak bapa besarkan kita tanpa rungutan . buat pahala untuk mereka bukan tambah dosa .mak bapa sibuk doakan kita .kita sibuk doakan jangan putus dengan teman lelaki yang tak pasti lagi jodoh kita .doakan mak bapa ditempatkan di syurga lagi afdal . lupakan cinta andai umur setahun jagung. Fokus dengan pelajaran, banggakan mak bapa. Barulah hidup diberkati =) . cinta tak kemana . andai dah jodoh tetap akan bersama akhirnya .

Comments

Popular posts from this blog

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli Eraz Fadli mengajak semua blogger untuk join  Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli .. Segmen yang sangat simple dan insyaallah akan memberi manfaat kepada semua.. Segmen ini bermula pukul 8.30 pagi hingga 11.59 malam ini sahaja.. Top Refferal akan mendapat sesuatu daripada  Eraz Fadli ..  Syarat : - Follow blog Eraz Fadli   , dan like Page E'raz Fadli .. Buat tajuk entri  Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli .. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish entri.. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen.. # Senang.. Idea cara yang simple dan mudah ini  Eraz Fadli  kreditkan kepada blogger Mia Liana .. 

segmen Kenali Saya Purple Sweetyzhanieyz83

akak nao mei buad first segmen dy , nak join tekan banner tuh . syarat2 dia memang senang gila . cik akak thank sebab buad awal , hehhe . sayang cik akak sngat2 . so jomlah ramai2 meriahkan segmen cik akak yg comel nyh =)

MEGA GIVEAWAY by DJH

hye awak2 . jom join segmen nyh . segmen nyh awesome oo kite tag  senorita bahrain and nao mei