Skip to main content

my next CERPEN project


Cerita ni nak kata berdasarkan kisah benar pun tak boleh. Dah nama pun cerita mesti ada tokok tambah walaupun sedikit . So yeahh bila dah siap ia akan dipublish di blog ni ya

Kisah 1
Apabila si gangster dan si ayu jatuh cinta, maka kisah epik bakal tercipta. Oh yang pasti cerita ini tak sama dengan kisah mastura dan abang jebat sebab kedua duannya suka antara satu sama lain. Walaupun berbeza setahun umur, ia tidak menghalang Zawani dari jatuh cinta kepada asyraaf yang sememangnya 100% berbeza dengan kekasih lamanya Azim. Mungkin perwatakan Asyraaf yang gangster telah menambat hati Zawani atau mungkin hanya sekadar ingin melupakan azim si tembam yang tak pernah menghargai kasih yang zawani berikan lalu memutuskan hubungan atas alasan tak matang. Adakah perbezaan umur menghalang mereka dari bahagia? Kalau che ta dan Zain boleh tempuhi, mereka pun boleh.

Kisah 2
Berlainan dengan kisah Zawani, percintaan antara hammad dan jiha adalah seperti cinta biasa namun ketulusan hati hammad yang tak memandang paras rupa dan menerima jiha yang sentiasa merendah diri atas alasan dirinya tak secantik wanita lain. Setelah 3 tahun menyepi, hammad kembali merebut hati jiha. Pemergiannya tidak ditangisi namun hadirnya menyembuh luka di hati. Namun adakah hammad menerima jiha setulusnya setelah dimainkan perempuan yang dicintai sepenuh hati ataupun hanya sekadar membalas dendam?

Kisah 3
Mungkin kisah 3 tak akan pernah wujud kerana bila sarah mula mencintai seorang lelaki setulus hati, dia ditinggalkan tanpa sebab. Sampai satu tahap dia mula meragui, adakah dia berhak di cintai ataupun sudah takdir menyintai tanpa dicintai. Dirinya tidak secantik gambar, gemuk dan pendek. Mungkin cinta adalah kepada seorang lelaki yang dalam diam merubahnya. Sedikit demi sedikit hatinya mula goyah dan dia mula jatuh cinta. Belum sempat meluahkan perasaan, si jejaka mengaku sudah mempunyai teman istimewa. Patah hati? Kecewa? Mungkin sudah takdirnya , cintanya tak akan pernah berbalas.

Comments

Popular posts from this blog

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli

Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli Eraz Fadli mengajak semua blogger untuk join  Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli .. Segmen yang sangat simple dan insyaallah akan memberi manfaat kepada semua.. Segmen ini bermula pukul 8.30 pagi hingga 11.59 malam ini sahaja.. Top Refferal akan mendapat sesuatu daripada  Eraz Fadli ..  Syarat : - Follow blog Eraz Fadli   , dan like Page E'raz Fadli .. Buat tajuk entri  Segmen Blogwalking oleh Eraz Fadli .. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish entri.. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen.. # Senang.. Idea cara yang simple dan mudah ini  Eraz Fadli  kreditkan kepada blogger Mia Liana .. 

segmen Kenali Saya Purple Sweetyzhanieyz83

akak nao mei buad first segmen dy , nak join tekan banner tuh . syarat2 dia memang senang gila . cik akak thank sebab buad awal , hehhe . sayang cik akak sngat2 . so jomlah ramai2 meriahkan segmen cik akak yg comel nyh =)

MEGA GIVEAWAY by DJH

hye awak2 . jom join segmen nyh . segmen nyh awesome oo kite tag  senorita bahrain and nao mei